2020-2021
1ste module | Uren | 2de module | Uren |
---|---|---|---|
Samen school maken | Omgaan met verscheidenheid | ||
VISIE en VORMING | 15 | VISIE en VORMING | 15 |
Inleiding in modulethema | 2 | Inleiding in modulethema | 2 |
Historische pedagogiek | 6 | Historische pedagogiek | 6 |
Filosofie | 6 | Filosofie | 6 |
Reflectie – begeleiding bij PGE | 1 | Reflectie – begeleiding bij PGE | 1 |
MEESTERSCHAP | 30 | MEESTERSCHAP | 30 |
Eigentijdse kleuterschool | 10 | Krachtige leeromgeving | 12 |
Ouders als partners | 6 | Ontwikkeling in diversiteit | 6 |
Leerkrachten en leerlingen als partners | 6 | Frans als tweede taal (BaO) | 6 |
Integrale jeugdhulp | 4 | Bewegingsopvoeding (BaO) | 6 |
Open lezing | 2 | ||
Reflectie – begeleiding bij PGE | 2 | ||
LEIDERSCHAP en BELEID | 15 | LEIDERSCHAP en BELEID | 15 |
Schoolbeleid | 6 | Open lezing | 3 |
Schoolmanagement & kwaliteitszorg | 5 | Schoolmanagement & kwaliteitszorg | 4 |
Schoolwetgeving | 4 | Schoolwetgeving | 4 |
Schoolbeleid | 4 |
2021-2022
3de module | Uren | 4de module | Uren |
---|---|---|---|
Identiteit in ontwikkeling | Brede zorg | ||
VISIE en VORMING | 15 | VISIE en VORMING | 15 |
Inleiding in modulethema | 2 | Inleiding in modulethema | 2 |
Historische pedagogiek | 6 | Historische pedagogiek | 6 |
Filosofie | 6 | Filosofie | 6 |
Introductie PGE | 1 | Reflectie – begeleiding bij PGE | 1 |
MEESTERSCHAP | 28 | MEESTERSCHAP | 30 |
Godsdienst (BaO) | 6 | Orthodidactiek | 8 |
Wereldoriëntatie | 10 | Wiskunde (BaO) | 8 |
Open lezing | 4 | Open lezing | 4 |
Fundamenten van het schooleigen opvoedingsconcept | 6 | Breed zorgbeleid | 10 |
Reflectie – begeleiding bij PGE | 2 | ||
LEIDERSCHAP en BELEID | 17 | LEIDERSCHAP en BELEID | 15 |
Innovatiestrategieën | 8 | Schoolmanagement & kwaliteitszorg | 4 |
Pedagogisch beleid | 5 | Schoolwetgeving | 3 |
Schoolwetgeving | 4 | Financieel beleid | 8 |
2022-2023
5de module | Uren | 6de module | Uren |
---|---|---|---|
School en samenleving | School en cultuur | ||
VISIE en VORMING | 15 | VISIE en VORMING | 15 |
Inleiding in modulethema | 2 | Inleiding in modulethema | 2 |
Filosofie | 6 | Filosofie | 6 |
Historische pedagogiek | 6 | Historische pedagogiek | 6 |
ReflectieBegeleiding bij de PGE | 1 | Reflectie – begeleiding bij PGE | 1 |
MEESTERSCHAP | 32 | MEESTERSCHAP | 30 |
Ontwerpend en onderzoekend leren (S.T.E.M.) | 8 | Muzische opvoeding/vorming - algemene visie - praktijk (BaO) | 10 |
Leren leren | 6 | Relationele vorming/sociale vaardigheden en seksuele ontwikkeling | 6 |
Toegepaste psychologie: gedragspsychologie | 8 | Nederlands - algemene visie - praktijk (BaO) | 10 |
ICT-media | 6 | Open lezing/cultureel aanbod: museumbezoek Gent (za.namiddag) | 4 |
Open lezing (avond) | 4 | ||
LEIDERSCHAP en BELEID | 13 | LEIDERSCHAP en BELEID | 15 |
Schoolwetgeving | 2 | Schoolwetgeving | 4 |
Schoolmanagement & Kwaliteitszorg (maatschappelijke verwachting t.a.v. de school & externe kwaliteitscontrole) | verwachting t.a.v. de school & externe kwaliteitscontrole) Schooldoorlichting 2 Referentiekader onderwijs kwaliteit (R.O.K.) 3 | Schoolmanagement & Kwaliteitszorg: schoolcultuur | 5 |
Schoolbeleid | 6 | Schoolbeleid | 6 |